top of page
Zoeken
  • Foto van schrijvermaritstastykitchen

Babi ketjap

Bijgewerkt op: 5 apr. 2020

Dit gerecht heb ik ooit tot vervelens toe gemaakt en nu heb ik het toch zeker al 4 jaar niet meer gegeten. Tijd om het dus weer eens te maken. Ik ken twee varianten; met speklapjes of met spareribs. Let op dat je in beide gevallen ongemarineerd vlees koopt!

Zoals altijd maak ik altijd wat meer dan je eigenlijk nodig hebt naar ik eet er dus 2 keer van of je hebt altijd genoeg als er onverwachts iemand aan komt schuiven.

Wat heb je nodig? 4-5 personen

• 9 speklapjes

• 1 eetlepel ketoembar (gemalen koriander)

• 5-6 tenen gehakte knoflook

• scheut azijn

• 6 eetlepels ketjap medja (kaki Tiga)

• olie (zonnebloem of arachideolie)

• peper en zout


Snijd de speklappen aan reepjes van ongeveer een cm breed (iets smaller). Bestrooi met peper en zout. Bak ze op middelhoog vuur in wat olie bruin. Je bakt al het vet weg dus gooi als ze bruin zijn al het vlees in een vergiet om al het overtollige vet kwijt te raken.

Doe het vlees weer terug in de pan en doe er nu een beetje verse olie bij en meteen de gehakte knoflook. Bak deze even mee en voeg dan de ketoembar toe en schep even goed om.

Doe nu een scheut azijn erbij en voeg direct zoveel water erbij dat het vlees nét onder water staat. Doe nu ongeveer 6 tot 7 eetlepels ketjap erbij en laat op laag vuur inkoken tot een dikke saus overblijft.

8.725 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page