top of page
Zoeken
  • Foto van schrijvermaritstastykitchen

Guacamole

Toen Disneyland Parijs 1 jaar bestond heb ik er een tijd gewerkt. Alles was er nog heel Amerikaans, zo ook het eten. Ik was destijds in de twintig en had nog nooit guacamole gehad en proefde het daar voor het eerst. Toen ik later voor het eerst zelf guacamole maakte aan de hand van een recept dat ik ergens had gevonden, kwam dit erg overeen met dat wat ik me uit Disney herinnerde. Het is dus niet de originele guacamole zoals hij in Mexico gemaakt wordt maar een Tex Mex versie. Wij eten hem met name bij Chili con carne en enchilada maar je kunt hem ook als dip eten bij nacho chips.

Wat heb je nodig?


• 1 rijpe avocado

• 2 eetlepels mayonaise

• tabasco naar smaak

• peper en zout

• sap van een halve limoen of citroen


Halveer de avocado en halveer de helft zonder pit nog eens. Steek met een puntig mes in de pit (houdt de avocado niet in je hand maar leg hem gewoon op een snijplank) en trek het mes terug zodat je de pit eruit trekt (nu houd je de avocado wél vast). Nu halveer je ook deze kant. Trek de schil eraf. Als de avocado rijp is gaat dit in een beweging.

Doe de stukken in een kom. Doe de mayonaise en de rest van de ingrediënten erbij. Ik doe er altijd een stuk of tien druppels tabasco bij maar begin eerst eens met de helft als er bijvoorbeeld kinderen mee eten (toevoegen kan altijd later nog). Pureer alles met de staafmixer en je guacamole is klaar. Je kunt er ook kleine stukjes tomaat doorheen mengen.

Proef of de guacamole op smaak is, anders voeg je nog zout, peper of tabasco naar smaak toe.

6 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page