top of page
Zoeken
  • Foto van schrijvermaritstastykitchen

Hoe bewaar ik verse gember, laos, salam, sereh etc.

Voor veel Indische gerechten heb je verse kruiden en specerijen nodig. Veel producten verkopen ze tegenwoordig gewoon bij de supermarkt maar niet alles en daarnaast betaal je er echt een stuk meer voor als in de toko dus als je een toko in de buurt hebt dan loont het de moeite om daar eens te gaan shoppen want bijna alles kan je invriezen. • Sereh vries ik in z’n geheel in.

• Gember snijd ik in plakjes van ongeveer een halve cm breed en doe ik in een afsluitbaar bakje of zakje, je pakt elke keer de hoeveelheid die je nodig hebt.

• Laos, hetzelfde als gember.

• Pandanblad vries ik in z’n geheel in.

• Salam, gewoon in een zakje in de vriezer.

• Daun djeruk, gewoon in een zakje in de vriezer.

• Verse pepers, gewoon in een bakje of zakje in de vriezer.

• Blokken tempeh kun je ook invriezen.

• Petehbonen koop ik al diepgevroren en gaan thuis ook weer de vriezer in.



137 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comentarios


Post: Blog2_Post
bottom of page