top of page
Zoeken
  • Foto van schrijvermaritstastykitchen

Monchoutaart met bosvruchten

Dit is denk ik wel de meest simpele taart om te maken maar ook wel een van de lekkersten. Ik hou niet van die Vlaaivulling die er normaal als topping overheen gaat dus maak ik zelf van diepvriesfruit een topping. Soms gebruik ik alleen frambozen, soms bosbessen maar dit keer heb ik aardbeien, bosbessen, frambozen en bramen. En in plaatse van bastognekoeken gebruik ik digestive of volkorenbiscuitjes.

Wat heb je nodig?


260 gram digestives

100 gram gesmolten roomboter

150 gram witte basterdsuiker

4 verpakkingen monchou (die kleine vierkante, deze zijn steviger dan die kuipjes waardoor je taart goed in model blijft)

500 ml slagroom

2 doosjes diepvriesfruit naar keuze

3 blaadjes gelatine

2 zakjes klopfix



Verkruimel de koekjes en meng er de gesmolten boter door. Doe de koekjes in een springvorm van 28 cm doorsnede en druk de bodem goed aan. Zet hem in de koelkast zodat de boter weer hard kan worden.

Doe het diepvriesfruit in een pannetje en voeg 150-200 ml water en een paar eetlepels suiker (naar wens) toe. WaRM zachtjes op, zodra het warm is kan het vuur uit: je wilt niet dat het fruit tot moes kookt!

Week drie blaadjes gelatine zoals op de verpakking staat aangegeven en meng ze daarna door de nog warme fruitmassa. Probeer het fruit zoveel mogelijk heel te laten door voorzichtig te mengen. Zet nu in de koelkast om op te stijven.

Klop de suiker en de monchou met een mixer los.

In een andere kom klop je de slagroom met 2 zakjes klop fix stijf. Daarna mix je de monchou en de slagroom door elkaar.

Doe het monchoumengsel in de taartvorm en verdeel goed.

Laat een beetje opstijven en zodra je ziet dat je fruit echt niet meer vloeibaar is ( ik schep tussendoor een stuk of 2 keer door) dan verdeel je deze over de monchoulaag. Zet tot gebruik in de koelkast (ongeveer anderhalf uur).


14 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page