top of page
Zoeken
  • Foto van schrijvermaritstastykitchen

Pangsit goreng

Bijgewerkt op: 28 mrt. 2020

Vandaag was ik vrij en maakte ik pangsit goreng. Dit is oorspronkelijk een Chinees, gestoomd hapje maar de Indische versie wordt gefrituurd. Je serveert het met chilisaus. Er zijn veel verschillende varianten qua toegevoegde kruiden, hieronder vind je mijn recept.

Ik maak ze normaal gesproken voor verjaardagen en dus in grote hoeveelheden en dan gaan ze allemaal in een keer op. Nu heb ik ook weer dezelfde grote hoeveelheid gemaakt maar








ze ongebakken in porties ingevroren (zie foto). Hieronder heb ik dus voor ongeveer 150 stuks de ingrediënten weergegeven. Wil je minder dan moet je het pak loempiavellen even proberen te delen. En de rest weer terug leggen in de vriezer. Uiteraard pas je de hoeveelheid van de rest van de ingrediënten ook aan 😉


Wat heb je nodig?


• 1 pak loempiavellen (zie foto)

• 1 kg (runder) gehakt

• 2 afgestreken theelepels ketoembar (gemalen koriander)

• 1 eetlepel gehakte bladselderij

• peper

• 8 tenen knoflook

• 2 theelepels sambal oelek

• 1 verkruimeld maggiblokje

• een klein beetje zout


Een geklutst ei om de pangsit dicht te plakken.


Meng alles ingrediënten door het gehakt en kneed het gehakt goed door.

Snijd de loempiavellen in 4 gelijke delen en pak steeds een velletje in je hand. Doe een klein beetje gehakt in het midden van het vel en vouw de ene punt diagonaal naar de ander punt zodat je een driehoekje hebt. Draai het pakketje nu zo dat de punt naar je lichaam wijst. Bestrijk de rechterpunt met een beetje ei en vouw de punten naar elkaar toe en plak ze op elkaar. Herhaal dit tot je gehakt op is.


PS. Het gehaktballetjes moet ter grootte van een soepballetje zijn.


31 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page