top of page
Zoeken
  • Foto van schrijvermaritstastykitchen

Pisang goreng of smeerpropjes

Bijgewerkt op: 5 apr. 2020


Lang niet meer gemaakt dus ik moest even denken hoe ik het beslag ook alweer maakte...... maar ik heb hem weer! Pisang goreng, gebakken banaan of door Indische mensen ook wel smeerpropjes genoemd. De banaan wordt niet in hele stukken of plakjes gesneden maar in kleine blokjes waar je dan een cluster ofwel “propje” van maakt. Als je hele rijpe bananen neemt dan worden ze heerlijk zoet. Ik neem nooit bakbananen omdat die altijd vrij hard blijven en nooit zo lekker zoet zijn. Maar als je dat lekker vindt dan neem je gewoon bakbananen.


Wat heb je nodig?


• 5 rijpe bananen

• 1 zakje vanillesuiker

• 2 eieren

• 100 gram bloem

• half zakje bakpoeder

• 80 ml melk

• snuf zout


Doe alle ingrediënten behalve de bananen in een kom en meng alles goed door elkaar met een garde. Het beslag moet niet te dik zijn maar zeker niet te dun: het moet een beetje aan de banaan blijven plakken maar wel vloeibaar zijn. Eventueel voeg je dus nog wat bloem of wat melk toe tot je de juiste dikte bereikt hebt.

De bananen gaan over de lengte door midden, en dan nog eens, daarna maak je er blokjes van door ze in plakjes te snijden. Gooi de bananenstukjes in het beslag en meng even goed.

Schep met twee lepels elke keer een volle eetlepel met bananenmengsel in de hete olie (ik gebruik zonnebloemolie) en bak ze goudbruin.

50 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page