top of page
Zoeken
  • Foto van schrijvermaritstastykitchen

Vegetarische quiche met mais en broccoli

Normaal maak ik mijn quiches altijd met gerookte spekjes maar deze variant is zonder vlees. De bodem maak ik de ene keer zelf, de andere keer haal ik een kant en klare (Jumbo in koelvak: is echt wel een aanrader) en nu maakte ik hem uit een pakje van Koopmans Hartige taart. De sausmix die erbij zat heb ik weggekieperd want daar hou ik nooit zo van, dat maak ik liever vers, zeker omdat het supermakkelijk is. Je kunt overigens van Koopmans in de diepvries ook kant en klare plakjes voor hartige taart kopen, werkt ook prima.


Wat heb je nodig voor een grote quiche ? 5 personen.


• 1 pak hartige taartmix van Koopmans

• 1 ui, gesnipperd

• grote stronk broccoli of 2 kleinere

• 1 groot blik mais

• roomboter

• 400 ml slagroom of kookroom

• 8 eieren

• Provençaalse kruiden of oregano

• peper en zout

• geraspte Parmezaanse kaas (70 gram)

• paneermeel

Snij de broccoli in Roosje en de grote stukken eventueel nog eens doormidden. Kook deze een paar minuten en giet af.

Giet de mais af in een vergiet. Fruit de uien in een beetje olie.

Maak het deeg zoals op de verpakking staat en vet een springvorm van 28 cm doorsnede in. Rol het deeg uit en doe in de springvorm zodat de zijkanten ook bedekt zijn. Prik gaatjes in de bodem en bestrooi met wat paneermeel ( deze absorbeert het overtollige vocht van de mais).

Doe de eieren, room, geraspte kaas, kruiden en peper en zout in een kom en klop goed door. Doe de uien erdoor.

Verdeel de helft van de mais over de bodem em verdeel dan de broccoli. Daarover heen gaat de rest van de mais. Dan giet je het eimengsel erover en zet de quiche 50 minuten op 170 graden hetelucht in de oven. Prik even in de quiche om te checken of hij helemaal gaar is. Anders verlaag je de temperatuur tot 150 graden en zet je hem nog een 10-15 minuten terug.

5 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page