top of page
Zoeken
  • Foto van schrijvermaritstastykitchen

Weinig tijd dus snelle soep

Vandaag had ik weinig tijd om uitgebreid te koken, dochter heeft een feestje op school en man moet nog sporten. Dus heel snel wat boodschappen gedaan en een soepie in elkaar gedraaid. Niet alles dus vers maar wel met lekker veel peulvruchten en groente. Aangezien mijn dochter niet van uien houdt heb ik die er niet door gedaan maar anders was ik eerst begonnen met het aanfruiten van uien. Ik noem ze dus niet in mijn recept maar als je ze er wel in wilt doen dan is dat de eerste stap voordat je het gehakt in de pan gooit.


Voor een grote pan soep (ca. 8 personen)

• 500 gram rundergehakt

• 1 blik cannellini bonen

• 1 blik mais

• 1 blik kidneybonen

• 2 tenen knoflook

• 2 potten Maggi basissoep gebonden tomaat

• 1 flinke hand diepvries erwtjes

• 2 grote puntpaprika’s

• 1 zakje tacokruiden

• 3 eetlepels gemalen komijn

• cayennepeper naar wens


Snij de paprika ik kleine stukjes.

Bak de gehakt rul in een beetje olie en laat alles dan uitlekken in een vergiet. Doe terug in de pan en voeg de uitgeperste knoflook toe. Laat de bonen en mais in een vergiet uitlekken en spoel eventueel af met water (hoeft niet maar is een gewoonte van mij). Doe vervolgens de basissoep bij het gehakt. Voeg 3 potten water toe en de bonen, mais, erwtjes en fijngesneden paprika. Voeg de tacokruiden en de gemalen komijn toe. Doe de cayennepeper erbij (net zoveel je wilt) en roer alles goed door. Ik doe er ook altijd nog een eetlepel suiker door maar dit is optioneel.

Als de soep goed warm is, is hij gereed om opgediend te worden. 🥣


* als variatie kun je er ook sperziebonen in stukjes doorheen doen of kleine blokjes (gekookte) aardappel.



12 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Kommentare


Post: Blog2_Post
bottom of page